Av alla rockrecensioner jag skrivit under åren var den här elakast. Den
publicerades en vecka efter att Nadinas debutalbum släppts.
”Hur total får vår tids dekadens bli? Och hur långt får en ung
sångerska gå i sina ansträngningar att nå uppmärksamhet? Vi minns alla
när Madonna sjöng att hon ville ha smisk. Chockerande tyckte många då.
Idag däremot krävs mer för att människor skall reagera, och Nadina har
gått flera steg längre. Blott sjutton år gammal framför hon egna låtar
ibland på svenska och ibland på engelska. Hennes röst har en
Lolitaklang, som bekräftas av den vedervärdiga rockvideo som säkert
kommer att få upp debutalbumets försäljningssiffror. Där visualiseras
hennes längtan efter en både sträng och kärleksfull pappa, som är beredd
att ge henne vad hon ibland behöver.
Säkert kan någon klyftig psykolog förklara vad som driver denna
attraktiva unga dam till att blotta sig både själsligt och kroppsligt.
Det är tragiskt att så sker, för hon har en fin röst och talang då
det gäller att komponera melodier. Men de texter hon skriver till
melodierna är ett svek mot alla de kvinnor som kämpar för jämställdhet.
Hon säger sig uttrycka ett behov hos tjejer i sin egen
åttiotalistgeneration. Själv är jag femtiotalist och kan inte hjälpa att
jag föredrar den tid, då kvinnlig sexuell längtan fick sunda uttryck i
rocktexterna. Då det inte handlade om underkastelse, utan om
frigörelse.”
Min chefredaktör Bertil hade plockat fram den nu igen och läst
den. För med posten hade tidningen fått en fribiljett till Nadinas nästa
konsert i Stockholm.
-Hon har skickat den personligen och skrivit
ditt namn på kuvertet, sa han. Tycker du ska gå dit, Svante. Tjejen vill
verkligen utmana dig och det är bra för tidningen.
-Okej, sa jag.
Då går jag väl och kollar på henne. Ska bli intressant att se om hon
håller fast vid Lolitastilen, nu när hon hunnit bli hela nitton år.
Viktiga saker hade hänt i mitt liv under de två år som gått sedan
jag skrivit recensionen. Min kvinna hade lämnat mig, efter att hon märkt
hur flirtiga jag och hennes dotter börjat bli mot varann, och tack vare
min succébok om den svenska rockmusikens historia fick jag en avsevärt
höjd yrkesstatus.
Viktiga saker hade hänt även i Nadinas liv. Efter att ha vikt ut
sig i en tidning, som hjälpt även andra kändisar att få ökad
uppmärksamhet, lyckades hon göra debutalbumet till en enorm
försäljningssuccé. Det följdes av ytterligare två album, där texterna
blev ännu mer självutlämnande och berättade om hennes smiskupplevelser
under uppväxtåren. En styvpappa och en betydligt äldre pojkvän fick
hennes lockande stjärt att bli röd och varm, och de upplevelserna var
förnedrande, men samtidigt upphetsande.
Det rådde hysterisk stämning bland publiken, redan innan konserten
skulle börja. Eftersom den skulle framföras unplugged med stor intimitet
valde Nadina en teater som sin arena. En teater på Söder med plats för
knappt tvåhundrafemtio personer. Hysterin berodde därför mycket på
lyckan att ha kommit över biljetter. Mest stillsamt satt de gubbar i min
ålder, som lyckats hålla sig framme vid försäljningen. Antagligen kände
de sig liksom jag uttittade av den i övrigt så ungdomliga publiken.
Många av flickorna som kommit hade klätt sig som Nadina och var
uppenbart tonåringar fortfarande, liksom hon själv. I jumprar och korta
kjolar stod de upp och ropade.
-Spank, spank, spank!
Jag såg
också pojkvänner, som villigt besvarade detta. Kjolar lyftes upp och
daskar träffade flickstjärtar, som stringtrosorna gjorde bekvämt
tillgängliga. Festen hade redan börjat, verkade det som. Med en suck
sjönk jag ned på min plats mitt på främsta raden. Uppenbarligen ville
Nadina att jag skulle se henne ordentligt.
Så började hennes kompband spela bakom fördragen ridå, och
publiken blev mer uppmärksam på scenen. De spelade en
instrumentalversion av den ballad, i vars text hon beskriver hur hennes
styvpappa smiskade henne för första gången. Ridån gick isär och framför
två gitarrister, en basist, en pianist och en trumkille stod hon själv i
vit åtsittande jumper och en rutig kjol, som slutade halvvägs ovanför
knäna. Lolitaimagen förstärktes av att det blonda håret fått råttsvansar
och att hon hade knästrumpor och lila gymnastikskor. I handen höll hon
det enda som var elförstärkt, sin trådlösa mikrofon. Hon höll den lika
kärleksfullt, som om den varit den första penis som trängt in i henne.
Jag försökte låta bli att bli påverkad, men hon var smart nog att rikta
blicken rakt mot mig, och hon har som alla vet underbara stora blå ögon.
Genom sin söta lilla näsa andades hon in mellan varje textrad och fick
brösten att röra sig under jumpern. De fasta, fina brösten som hela
Sverige sett på bild och vars vårtor jag nu kunde se konturen av. De
fylliga läpparna hade fått ljusrött läppstift och tänderna lyste lika
vita, som i den Lolitaaktiga reklamfilm hon gjort för en ny
tandkrämssort.
-Av styvfar fick jag smisk, sjöng hon. Och av
styvfar blev jag tagen. Han knullade utan risk. Jag låg på magen.
Hon stönade fram orden. Njöt av att de fanns i hennes mun, trots
att de enbart nedskrivna skulle bli fruktansvärt hemska. Jag försökte
att inte möta hennes blick, men de stora ögonen hypnotiserade mig, och
hon rörde höfterna på ett sätt, som fick kuken att styvna. Vad Elvis
gjort med sin tids tonårsflickor, gjorde Nadina nu med den
fyrtioåttaåriga gubbe som var jag.
Det kändes som om hon sjöng varenda låt för mig. En efter en
avverkade hon de självbiografiska texterna, om en flicka som var
dominant i kamratgänget på skolgården, men som sedan själv ville bli
dominerad först av sin styvpappa, och längre fram i livet av sin
pojkvän. Jag kunde känna hur smisket blev högtidligt för henne. En
noggrant förberedd ritual, där kuddar hjälpte till att få stjärten i
rätt läge, och där straffredskapen var handflata, ridpiska, björkris och
mattpiska.
När musiken kom upp i hög rytm, dansade hon till den och virvlade
runt, så att stringtrosorna och skinkorna syntes. När musiken var
stillsam, vaggade hon suggestivt med kroppen och formade gång efter gång
munnen till Lolitapussar, som riktades mot mig. Då hon var framme vid
den avslutande balladen på konsertens första avdelning, var det där
knappast någon som undgått att märka hennes fokusering på en medelålders
man i publiken. Och jublet blev högt då hon sjöng balladens sista rader.
-Ingen kan älska mig som pappa. Nej, ingen kan älska som han. Och
ingen kan heller smiska mig så hårt och kärleksfullt som han. Pappa,
pappa, älskade pappa.
Allra sist före pausen, vände hon baken mot publiken, böjde sig
framåtlutad med uppdragen kjol och riktade blicken mot mig.
-Visst
är den fin, pappa? a hon i mikrofonen och jublet blev utan gräns.
Triumferande och med vickande höfter gick hon ut från scenen och ridån
drogs för.
Jag behövde verkligen pausen. Jag behövde en toalett, där jag
kunde låsa in mig och runka. Hon var det explosivaste jag sett på en
rockscen. Vid handfatet lät jag kuken få spruta ut sin varma
sperma.
-Nadina! Nadina!, mumlade jag lågt för mig själv.
Så kom jag tillbaka in i salongen med jylfen uppdragen igen på
mina kostymbyxor. Skjortan var svettig under kavajen och håret hängde
ned i pannan. Musiken hann dra igång, innan jag satte mig. Pianot
dominerade nu och spelade rockigt.
-Ett, två, tre, fyr, skrek
Nadina och ridån gick isär.
Vilket jubel det blev. För där stod
hon i ny scenkostym. En tvådelad baddräkt med svarta stringtrosor och
svart bh så minimal att bägge bröstvårtorna skymtade. Lolitaimagen var
borta. Nu hade hon förvandlat sig till en sexgudinna med kurviga
kroppsformer och solbränd hy. Vilka stora fina bröst. Och vilken
underbart fyllig och rund stjärt. Hon vände den mot mig, medan hon
dansade till pianot och sjöng.
-Pappa, pappa, jag har varit olydig
ikväll. Pappa, pappa, jag förtjänar smäll. Pappa, pappa, sen lovar jag
vara snäll.
Runkandet på toaletten hade snart ingen effekt mer. Hon hade bestämt sig
för att göra mig vrålkåt, och hon lyckades. Särskilt när hon dansade
bakåt ända fram till scenkanten och lät stjärten få vara inom räckhåll
för mig. Och hon sjöng.
-Pappa, pappa, daska mig! Pappa, pappa, för att du älskar mig.
Ja, pappa, pappa, daska mig!
Hon fick som hon ville. Jag
daskade till högra skinkan med handflatan, varpå hon vred stjärten och
fick en rejäl dask även på vänster skinka. Publiken tjöt av upphetsning,
medan hon sträckte på sig och dansade inåt igen med vaggande höfter. Jag
kände hur det brände i handflatan och jag kände hur styv kuken var igen
under mina tack och lov rymliga kostymbyxor.
Hon fortsatte och fortsatte dansen och sången, till ett komp
dominerat av pianistens Jerry Lee Lewisinspirerade spel. Jag klarade
inte att titta på henne oupphörligt. Bara att höra henne var upphetsande
nog.
Så plötsligt tystnade musiken, och hon kom fram mot rampen och mig
med mikrofonen i handen.
-Mina damer och herrar, sa hon, den här
konserten har jag, som ni säkert märkt, tillägnat min argaste kritiker
Svante Ris. Den suraste gubbe, som någonsin lyssnat på min musik.
Imorgon får jag självklart smisk av honom i en ny recension. Där
kommer det att stå att jag saboterar allt det arbete som kvinnorörelsen
satsar. Och han kommer att spekulera kring vad det är för behov jag
tillfredsställer, när jag exponerar mig så fullständigt på scen. Mina
damer och herrar, jag vet vad framförallt herrarna önskar mest av allt.
Att jag skall exponera min sexiga kropp ännu mer. Därför tänkte jag be
Svante Ris komma upp på scenen och handgripligen, istället för bildligt
klä av mig fullständigt naken, varpå jag tänker ge honom möjlighet att
smiska mig på riktigt, istället för att bara göra det med ord. En applåd
för Svante Ris. Välkommen upp på scen, gubbe!
Jag trodde inte mina
öron. Den sexiga slynan hade verkligen tänkt ut en kupp. Och hon visste
att hur mycket mina kvinnoideal än var emot det, skulle hon få upp mig
på scenen. Jag kunde ju bara inte motstå en sådan invit. Jag var alltför
mycket man för det.
Så jag hoppade upp på scenen, drog henne intill mig framifrån och
lossade bh:n. Den föll ned på mina fötter. Sedan vred jag henne framåt
så att alla kunde se de nu helt exponerade brösten.
-Ljuvliga!
Ljuvliga! Ljuvliga! ropade ett gäng killar i militäruniform från andra
raden.
Det blev stringtrosornas tur. Jag drog ned dem till hennes
fötter. Majestätiskt gick hon ur dem. För första gången visade hon
fittan offentligt, och hon njöt av det.
-Knulla henne! Knulla
henne! Knulla henne! skrek militärgrabbarna.
-Nej, så kul får ni inte ikväll, sa hon i mikrofonen, hur våt jag
än må vara. Men smisk blir det. Eller hur, Svante?
-Böj dig
framåt, rockslyna! sa jag.
Hon lydde. Vänd med höger sida mot
publiken och med mikrofonen i sin hand, tog hon emot mina daskar.
-Aj, aj! Oj, vad sträng han är! sa hon. Hjälp, oj vad han slår
hårt!
Jag ökade styrkan i mina slag och hennes skinkor gungade och
blev allt rödare.
-Bravo! Ge henne rejält! skrek militärkillarna.
Och hon fick rejält. Hon fick så mycket att kommentarerna i
mikrofonen upphörde och tårar började rinna i hennes ansikte. Hennes
stjärt var illröd när jag lämnade scenen. Hon sträckte på sig på nytt
och grät som en liten flicka. Alla blev tysta utom hon. Med mikrofonen i
hand vred hon sig rakt framåt.
-Alla fattar va, hur jag kunde bli
stjärna, sa hon snyftande. Det var med hjälp av den här.
Hennes
högra pekfinger riktades mot den ljusa, triangelformade hårbusken mellan
benen och den inbjudande fittöppningen.
-Så går det till när
tjejer som jag vill komma nån vart, men nu har ni i alla fall fått sett
mig helt och hållet som jag är, och som sista nummer tänker jag helt
naken sjunga en ballad för er.
Pianisten började klinka igen, trummisen och gitarristerna föll in
i rytmen och hon sjöng.
-Det svider i baken, och jag är naken. Jag
är din slav, uppfyller vartenda krav. Du kontroller min kropp, jag
ställer alltid opp. Daska mig så mycket du vill, bara för dig finns jag
till. Hennes ögon såg rakt in i mina och jag var fullständigt besegrad.
Hon sjöng om att bli kontrollerad, men det var hon som hade kontrollen.
Nästa dag skrev jag den recension som blev min sista som musikkritiker.
”Vad har vi för rätt att ifrågasätta Nadinas livsstil? Jag gjorde
det i allra högsta grad själv för två år sedan, men jag tänker inte göra
det igen. Nadinas sångkonst är en uppvisning i kvinnans sammansatta
sexualitet. Hon är en smart affärskvinna med full kontroll, som på
scenen sjunger om att bli kontrollerad av någon annan. Att helt
underkasta sig en mans njutning och vilja.
Vi har ingen rätt att ifrågasätta hennes mod. Hon är modigare än
alla de feminister som avundsjukt kallar henne rockhora. Hon vågar visa
sig som hon är både kroppsligen och inombords. Jag ser med stor
förväntan fram emot hennes fjärde album. Och jag vill tacka henne för
den helgjutna rockupplevelse, som hon igår tillägnade mig. För två år
sedan smiskade jag henne med ord. Jag tyckte betydligt mer om att göra
det med handflatan och känna hur hon trots häftig gråt njöt storligen av
det. Och själv njöt jag minst lika mycket som hon av rockvärldens
sexigaste stjärt.”
Idag är jag skönlitterär författare och eftersom Nadina är den
stora inspirationskällan till mina romaner, gör Sveriges feminister allt
vad de kan för att köparna skall bojkotta dem. Men jag säljer skapligt
ändå, mycket tack vare uppståndelsen efter Nadinas mest legendariska
konsert.